Koordinerande supporttekniker

28 mars 2016

Tjänsten är tillsatt.

Har du ett stort teknikintresse och vill jobba i en koordinerande supportteknikerroll? Vi söker en skicklig och engagerad medarbetare som vill arbeta i ett företag med snabba beslutsvägar, där egna initiativ och leveranser direkt får genomslag i företagets utveckling och resultat. Känns det som en tjänst för dig? Sök i så fall redan idag då vi arbetar med löpande urval. Vi ser fram emot din ansökan!

Om tjänsten

Academic Work söker för 21Grams räkning en junior supporttekniker. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos oss.

På företaget jobbar snart 40 personer i blandade åldrar och med en jämn könsfördelning. Teamet som du kommer tillhöra består i dagsläget av 5 personer, och de ser mycket fram emot att rekrytera in en ny person. Företagskulturen hos oss präglas av att arbeta lösningsorienterat och kundnära, med snabba beslutsvägar samt med lyhördhet för nya idéer och förbättringar inom såväl teknik som affär. Vi har även vunnit Di:s Gasellpris två år i rad, 2014 och 2015, vilket visar på att företaget står inför en ljus framtid.

Som Supporttekniker hos oss arbetar du som en koordinerande spindel i nätet mellan deras interna resurser, kunder och partners samt leverantörer inom printproduktion, eFakturadistribution och postdistribution i Norden och Europa. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och våra önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work

Arbetsuppgifter

Som Supporttekniker är du duktig på att hålla många bollar och dialoger i luften samtidigt och brinner för att säkra en bra leverans med hög kvalitet. En framgångsrik Supporttekniker hos oss har även fallenhet för att samarbeta och koordinera såväl interna resurser på företaget som externa resurser hos partners och leverantörer.

Som supporttekniker kommer du bland annat arbeta med att:

  • Ansvara för att dagligen följa upp produktioner internt och hos partners.
  • Hantera inkommande ärenden från kunder och partners.
  • Följa upp att produktioner hanteras enligt uppsatt mönster.
  • Agera flexibelt och snabbt vid förändrade förutsättningar.
  • Analysera och felsöka i stödsystem och produktionssystem samt i olika inkommande och utgående filer.
  • Arbeta kontinuerligt med att utveckla och förbättra rutiner och processer och för en kontinuerlig dialog med kunder, partners och leverantörer.

Tjänsten passar dig som vill börja på ett företag där det finns goda utvecklingsmöjligheter.

Vi söker dig som

  • Är engagerad, driven och tar dig an arbetsuppgifter med hög energi. *Är teknikintresserad och vill lära dig mer inom området.
  • Har goda kunskaper inom Ms Excel.
  • Gärna har en relevant IT-utbildning på lägst gymnasienivå.
  • Är flytande i svenska och engelska då du behöver kommunicera på dessa språk i din roll.

Det är meriterande om du har:

  • Erfarenhet av kundservice, teknisk support eller liknande.
  • Erfarenhet av faktureringsprocesser, pre-processing av dokument (fil->brevmall), printproduktion och e-fakturatjänster.

Som person är du noggrann och värdesätter hög kvalitet i arbetet. Du är kommunikativ i såväl tal som skrift då du i din roll kommer att samarbeta med både kunder, leverantörer samt interna medarbetare, vilket ställer krav på kommunikativ förmåga. Du bör även vara bekväm med att hantera såväl kund och leverantörsrelationer samt har ett metodiskt och strukturerat arbetssätt.

Övrig information

  • Start: Omgående med hänsyn till viss eventuell uppsägningstid.
  • Omfattning: Heltid, direktrekrytering.
  • Lön: Marknadsmässig.
  • Placering: Hammarby Sjöstad, Stockholm.

Sök tjänsten genom Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Kontakta mig för mer information

Maila Fredrik Ring Fredrik