Vi älskar utmaningar. Med utmaningar följer möjligheter. Både i det stora och det lilla. I spåren av den avreglerade Posten föddes en ny marknad. En marknad som 21 Grams varit en del av sedan 2004 och som vi vill vara med och påverka, både idag och i morgon. När vi startade bolaget var möjligheten att erbjuda billigt porto en bärande del i vår verksamhet. Idag är vi lika mycket ett teknikbolag som en pålitlig och kostnadseffektiv distributör av fysiska brev.

Rätt information på rätt plats

Tillsammans med våra kunder har vi tagit klivet in i den digitala välden samtidigt som vi vi är marknadsledande inom distribution av fysiska brev. Det betyder att vi kan erbjuda smart och enkel kommunikation, oavsett kanal, så att du kan nå dina kunder med korrekt information på rätt plats och, inte minst på det sätt som just de önskar. Fysiskt och digitalt i hela Norden.

Bolagets utveckling

Omsättning, miljoner kronor, sedan start.

 

Screenshot - 2017-02-21 , 16_32_22

Vartannat brev hanteras av oss

Vartannat brev inom Sverige har hanterats hos 21 Grams vi någon av våra tjänster. Vi har antagit utmaningen  att fortsätta växa inom både Sverige och i övriga Norden utan att förlora vår själ, vår nära relation till våra kunder och uppdragsgivare. 21Grams är inte bara den historiska viktgränsen för det lägsta portot på brev utan också vikten av den mänskliga själen.

Nöjda kunder vår belöning

Häromåret fick vi tidningen Dagens Industris Gasell-utmärkelse och vi har belönats med flera andra priser. Men det finaste priset är att många av våra kunder har varit med ända sedan starten och att de väljer att följa med oss även in i nästa. Vi kommer självklart att, trots vår tillväxt, fortsätta vara en utmanare och uppstickare på en marknad som är relativt ny sett till att den tidigare varit monopoliserad.

Det ska betala sig att anlita oss

Att åstadkomma kostnadseffektiv kommunikation är för oss en ständigt pågående utmaning. Hur hjälper vi dig att på bästa sätt få struktur på din distribution, hur kan vi möta just dina behov av allt från effektiv hantering av kunddata till att vara ditt bollplank inför val av olika e-tjänster? Att anlita 21 Grams ska betala sig oavsett om det handlar om portobesparingar eller en förfinade processer av din distribution.

Vi erbjuder ett stort nätverk av olika distributörer, såväl inom Sverige som internationellt, fysiskt som digitalt. Bland våra kunder finns Google, Viasat, Skatteverket, Länsförsäkringar och Shell.

Bolaget ägs av grundarna, personal, privatinvesterare och Priveq som representerar t ex 3.e, 4.e AP fonden och Skandia

Sociala medier

21 Grams i siffror

  • 50 anställda
  • Över 1000 kunder
  • Omsätter 600 miljoner (2016)

21 Grams har över åren fått flera priser och utmärkelser, se nedan:

gasell
Deloitte
text_world_mail_awards_sij

Vi är medlem i

swedma