21grams Logo
search

"Jag har ingen fast adress."

Eva är en digital nomad. Det började med att hon sålde huset, hoppade av ekorrhjulet och flyttade till Portugal, Bali och just nu Australien. All post måste vara digital om den ska nå fram.

I vår artikelserie "Lär känna dina kunder" kommer du att få träffa några av dina kunder. Det här är Eva.

Ingen mottagare är den andre lik.

Dina kunder är en brokig skara personer. Alla med olika vanor och rutiner. Därför behöver du anpassa din kommunikation för att nå fram.

Känner du Kennet?

Kennet gör familjebudget, letar erbjudanden och gör listor.

Läs mer

Kanalvalet 2024

I årets undersökning Kanalvalet ser vi tydligt hur olika vanor och beteenden påverkar hur du når fram med ditt budskap.

Läs mer om Kanalvalet

En leverantör för alla typer av kunder.

Med 21grams tjänster når du dina kunder i den kanal de önskar. Digitalt eller fysiskt.

Jag vill veta mer om 21grams

Anpassa din kommunikation till dina kunders önskemål och vinn racet om kunderna. Årets undersökning Kanalvalet visar tydligt hur olika dina kunder beter sig. Vi ser till att du når dina kunder där de befinner sig och är mottagliga.

Att få dina kunder att ta emot ditt budskap och betala just din faktura handlar mycket om rätt metod och tajming. Ingen kund är den andre lik. Som avsändare gäller det anpassa sig till sina kunders olika val. I vår artikelserie ”Lär känna dina kunder” kommer du att få träffa några av dina kunder. Det här är Eva.

Vem är Eva?

När Eva fick chansen, tog hon den. Det började egentligen under pandemin, när alla på Evas arbetsplats jobbade på distans. Då började Eva känna att hon gillade friheten i att jobba från olika ställen. Även om det då mest blev hemifrån radhuset, hände det också att hon packade ner datorn och tog en tur med husbilen för att se nya ställen genom fönstret medan hon jobbade. I sitt jobb som PR- och marknadsföringskonsult skedde alla kontakter digitalt och det blev mer och mer självklart att man inte träffades fysiskt.

Det var då tankarna började gro. Det fanns egentligen inte så mycket som knöt henne till hemorten längre. Hennes vuxna dotter hade redan flyttat med sin familj i södra Europa och hennes kunder fanns över hela Norden.

Att bli digital

Den gamla brevlådan på radhustomten hade börjat rosta och gnällde lite elakt varje gång Eva skulle ta in post och högar med reklam. Det var faktiskt det som fällde avgörandet.

”När brevlådan började rosta, bestämde jag mig för att aldrig skaffa en ny.”

Eva började med att sälja radhuset och all inredning. Den rostiga brevlådan fick de nya ägarna på köpet. Den första sommaren bodde Eva i sin husbil medan hon jobbade och reste runt i Sverige innan även den såldes och Eva stack iväg till Portugal.

Alla prenumerationer och abonnemang sades upp, förutom mobiltelefonen, en uppgraderad molntjänst och en VPN-koppling. Eva skaffade en digital brevlåda hos Kivra och styrde om så mycket som möjligt dit. Kontoutdrag och annat från banken och försäkringsbreven fanns åtkomliga på deras inloggade sidor. De få räkningar hon hade kvar satte hon på autogiro.

Ett nedskalat liv med få ägodelar

Den enda kontakten Eva har med Sverige är – förutom vänner och kunder – med sin revisor, sin bankkontakt och så förstås deklaration och annat som ska göras varje år till Skatteverket.

”Att leva det här livet passar mig perfekt just nu. När jag först stack från Sverige, sov och jobbade jag på ett co-living-ställe. Där träffade jag fler som gjort som jag, sålt allt och kastat sig ut. Det är fantastiskt! Jag jobbar kanske 60-70% av en heltid, lever billigt och upptäcker nya saker i världen varje dag.”

 

Känner du Eva?

Eva är bara en av alla dina kunder. Läs mer om Wilmer, Kerstin, Stefan, Kennet och Maja som alla har sina unika vanor och önskemål.

Fakta om Eva:

Ålder: 44 år.
Bor: Lite varstans, senaste året Portugal, Bali och nu Australien.
Jobb: PR- och marknadsföringskonsult.
Bakgrund: Född och uppväxt i Flen, sedan flytt till radhus i söderförort till Stockholm.

Läs mer om Kanalvalet

Läs mer om andra kunder

Du behöver bara en leverantör även om dina kunder beter sig olika.

Alla dina kunder har lite olika vanor och beteenden.

När du vill ha betalt av dina kunder, gäller det att kunna erbjuda flera sätt att betala på.

Anlita oss på 21grams för dina faktura- och kommunikationsutskick, så når du ut i alla kanaler. En leverantör för allt.

Läs mer

Vill du verkligen nå fram till dina kunder?

Så klart du vill. Då vill vi att du blir vår kund. Vi hjälper dig att analysera din kundbas så att du väljer rätt kanaler för att nå ut.

Och det bästa av allt, du behöver bara 21grams för att komma åt alla kanaler.

Vi hör av oss till dig!

Lämna dina uppgifter här så kontaktar vi dig inom kort!