21grams Logo
search

Ekonomiadministratör duktig på Excel

Ekonomiadministratör duktig på Excel

Jag söker ekonomiadministratör till mitt team. Zandra Tennstråle, chef Invoicing & Controlling

Är du duktig på uppföljning och koordinering? Kan du göra det som fungerar bra ännu bättre? Tycker du om att arbeta med människor och även administrativt med siffror i Excel? Då är du kanske den vi letar efter. Vi söker en ekonomiadministratör till avdelningen för avräkning och fakturering. Skicka in din ansökan redan idag så vi arbetar med löpande urval!

Om tjänsten

Vi söker en ekonomiadministratör till vårt Stockholmskontor i Hammarby Sjöstad. Kontoret är beläget högs upp i Lumahuset i nya och fräscha lokaler med utsikt över Hammarbybacken. Vi har ett öppet kontorslandskap och idag arbetar ett 70-tal medarbetare på kontoret. 21grams levererar tjänster som effektiviserar och förenklar företags fysiska och digitala brev- och fakturautskick. De har några av Sveriges största och mest välkända företag som kunder.

Företagskulturen hos oss präglas av att arbeta lösningsorienterat och kundnära, med snabba beslutsvägar samt med lyhördhet för nya idéer och förbättringar inom såväl teknik som affär.

Som ekonomiadministratör arbetar du mellan produktionen och ekonomiavdelningen och kan därmed även gå in i en del teknikfrågor. Du arbetar till störst del med administration men tar också eget ansvar och driver egna projekt för att utveckla och förbättra rutiner och processer inom området ekonomiadministration.

Arbetsuppgifter

  • Ta fram fakturaunderlag
  • Följa upp inköp av porto och print
  • Reklamationshantering
  • Vara med och utveckla våra processer och rutiner
  • Arbeta på ett trevligt och personligt företag med högt i tak och korta beslutsvägar

Vi söker dig som

  • Har en hög social kompetens och förmågan att interagera med såväl kunder, leverantörer och samarbetspartners som internt
  • Har förmåga att driva, leda och utveckla våra arbetsprocesser
  • Har mycket goda kunskaper i Excel
  • Har några års arbetslivserfarenhet inom relevant bransch
  • Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
  • Det är meriterande om du har studerat Analytical Finance.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du flexibel och behåller lugn och fokus i stunder av högt tempo. Du är analytisk, uthållig samt en duktig problemlösare. Kvalitet och noggrannhet är viktigt för dig och du har ett utvecklat affärs- och siffersinne och trivs i den administrativa rollen. Vidare ser vi att du har en god förståelse kring vikten av att skapa goda relationer med dina kollegor på kontoret och har god samarbetsförmåga. Du är trygg i dig själv och trivs givetvis i ett väldigt socialt och utåtriktat arbete.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Plats, Hammarby Sjöstad
Startdatum, 1 maj
Omfattning, Heltid
Typ av uppdrag, Konsultuppdrag
Övrigt, Möjlighet till distansarbete

Har du frågor om tjänsten?

Jag jobbar som chef för gruppen och har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta mig.

Har du frågor om rekryteringen?

Clara Nyquist eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på sth5@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: PGKIFQ