Post optimized for future business
21grams grundades 2004, och i spåren av den avreglerade Posten utmanade vi branschen med något vi kallade “portooptimering” – kostnadseffektiva portolösningar för företag. Idag är vi branschens ledande techbolag och den näst största aktören för distribution av såväl analog som digital post samt kommunikation och betalningar.
Vi optimerar
Det som en gång började med att optimera portokostnader har idag utvecklats till att handla lika mycket om att optimera distributionskanaler, budskap och betalningar. Alltid med fokus på mottagarvänlig kommunikation – vilket betyder att se till så att människor får fakturor, brev från myndigheter, kontoutdrag och allt vad det kan vara på det sätt de själva föredrar.
Vi vägleder
Postmarknaden är en komplex marknad i ständig förändring och det är lätt att gå vilse bland alla aktörer, lagar och nya tjänster. Som branschens ledande techbolag har vi både kunskapen och erfarenheten som krävs för att placera våra kunder på frontlinjen av den digitala utvecklingen.
Nöjda kunder vår belöning
Vi har fått utmärkelsen Årets Gasell av tidningen Dagens Industri och belönats med en rad andra priser. Men, det finaste priset är att många av våra kunder har varit med oss ända sedan starten 2004(!). Detta driver oss att fortsätta vilja utmana och föra utvecklingen framåt i en marknad som är relativt ny, sett till att den tidigare varit monopoliserad. De långvariga kundrelationerna gör även att vi vågar säga att vi har stenkoll på våra kunders affär och vad komplexa miljöer och stora volymer kan innebära för utmaningar. Vi bygger dessutom kontinuerligt upp vår kunskap om våra kunders kund, om deras preferenser och beteenden. Det är alltså inte bara vi som optimerar våra kunders affärer. Våra kunder optimerar även oss till att bli den bästa och mest effektiva affärspartnern som möjligt.