21grams Logo 21grams
search

Över 50% av de som vill ha reklam vill ha det fysiskt.

Vet du hur din målgrupp vill ha det?

Den fysiska posten är fortfarande mest populär för hur man önskar få adresserad reklam.

Men, vill man ens ha reklam nuförtiden?

Jodå, men när vi frågar mottagarna av vår undersökning Kanalvalet om hur de vill ha adresserad reklam ser vi en något ökad kritisk inställning till adresserad reklam. Men, bland de som fortfarande vill ha reklam vill en tydlig majoritet faktiskt ha det som fysiska brev.

Däremot ser vi ett ganska svalt intresse av att ta emot reklam i den digitala brevlådan och att få reklam via SMS eller med sin e-faktura  är det försvinnande få som önskar.

”Att ta reda på hur just din målgrupp är mottaglig för reklam är A och O för att nå ut och lyckas. Vi ser till exempel att fysiska brev från välgörenhetsorganisationer fortfarande fungerar bra.”
Camilla Börlin, säljare, 21grams

Vi på 21grams har många kunder inom välgörenhetssektorn. Där arbetar man fortfarande mycket med fysiska utskick för att värva nya givare och nå ut med sitt budskap. Då gäller det att också kombinera brevet med ett smidigt sätt att betala på, till exempel digitalt autogiro via en QR-kod i det fysiska brevet till en snabb checkout.

Men oavsett bransch, när räknade du senast på ROI på ert fysiska utskick jämfört med er digitala kommunikation? Inte omöjligt att du kommer att upptäcka att de fysiska utskicken verkligen fungerar för att nå fram.

Optimera portot

Visst, det har blivit betydligt dyrare att skicka brev. Men genom att optimera portot med hjälp av oss på 21grams så får du bättre kontroll på kostnaden. I och med att vi samarbetar med alla postoperatörer på marknaden kommer du alltid åt det lägsta priset för att distribuera din direktreklam och övrig post.

Vilket sätt du än vill använda för att nå ut till era mottagare med er kommunikation finns det mycket att vinna på att ha en leverantör som hanterar alla kanaler. Det gör vi på 21grams.

Vilka kanaler använder du?

Frågan vi ställde: Vilka av följande sätt att ta emot försändelser använder du för adresserad reklam?

Vilka kanaler föredrar du?

Frågan vi ställde: Vilka av följande sätt att ta emot försändelser föredrar du för adresserad reklam?

Avisera mig!

Jag vill få en SMS-påminnelse när ni publicerar kommande insikter! Lämna dina uppgifter här. Notera formatet på telefonnumret för att vara säkra på att meddelandet kommer fram. 4670123456

    Vill du bli kontaktad?