21grams Logo
search
En sticker som det står hello på, illustrerar en artikel om direkt reklam och traditionell post.

Reklamutskick får
gärna gå via brevlådan

38% vill ha sin reklam fysiskt!

Camilla har jobbat med adresserad direktreklam i över tio år och är inte förvånad att de flesta vill ha reklamutskick fysiskt.

Trots en stark digitalisering så efterfrågar de flesta i vår undersökning att adresserad reklam skickas hem via fysiskt brev, där efter via epost. Är brevlådan för tillfället en underskattad marknadsföringskanal?

– Reklam har den senaste tiden gått över till digitala plattformar vilket har gjort att brevlådan blivit en extra betydelsefull kontaktkanal där man ser en otroligt bra exponering, säger Camilla Börlin.

Vi på 21grams har lång erfarenhet av att hjälpa företag och organisationer med utskick av adresserad reklam. Idag har vartannat brev som skickas i Sverige gått via oss, vilket tyder på att det är en efterfrågad och uppskattad tjänst.

– Vi kan också hjälpa företag kring taktik och strategi kring timing för utskick, för att framförallt öka effekten av kampanjer men också avlasta kundtjänstavdelningar, säger Camilla Börlin.

Läs mer


Camilla Börlin, specialist DR och Optimera portot

38% vill ha sin reklam fysiskt!

Vi ställde frågan, Vilka av följande sätt att ta emot försändelser föredrar du för adresserad reklam?

Tre goda skäl att välja 21grams

  • Enkelt. Det finns mycket att vinna på att ha en leverantör som hanterar samtliga kommunikationskanaler till era mottagare
  • Automatiserat. Hela hanteringen är automatiserad, vilket innebär att vi kan erbjuda en kostnadseffektiv, komplett, snabb och säker tjänst.
  • Effektivt. Att distribuera e-fakturor direkt in i svenska internetbanker är effektivt för både dig och kunden. Det är säkrare och mer kostnadseffektivt jämfört med andra distributionsvägar. Det är dessutom en lösning som gör det bekvämare för kunden.

Kolla på vårt Open Post om Kanalvalet

Vill du att vi skickar rapporten?

Fyll i dina adressuppgifter här så postar vi rapporten.